Tiedote Tukesin tarkastamista hengityssuojaimista

Tukesin ja Ilmanhaltija.fi:n yhteistyössä tekemä selvitys hengityssuojainten pakkaustekstien riittävyydestä vuonna 2016 on aiheuttanut epäselvyyttä asiakkaidemme keskuudessa tuotteidemme turvallisuudesta. Pahoittelemme Ilmanhaltijan puolesta epäselvyyttä ja vakuutamme, että kaikki Vogmaskin-tuotteet ovat turvallisia käyttää. Kyse oli pakkaustekstien riittävyydestä ja CE-merkintöjen puutteesta, jotka on nyt saatettu ajan tasalle.

Tukesin pyynnöstä teimme viime vuonna selvityksen Respron ja Vogmaskin hengityssuojain-tuotteista, johon syynä oli riittävien pakkausmerkintöjen puuttuminen osista tuotteista, mm. CE-merkintä puuttui osista tuotteita.

Riittämättömin merkinnöin pakatut tuotteet on kaikki poistettu myynnistä heti viime vuoden puolella, kun asia tuli ilmi. Respron tuotteiden kohdalla valmistajan haluamattomuus tehdä muutoksia pakkaukseen, poisti koko Respro-tuotesarjan Suomen markkinoilta.

Respro-tuotteita saattaa vielä löytyä joidenkin suomalaisten verkkokauppojen sivuilta, mutta ElfAir Oy / Ilmanhaltija.fi ei tuo tuotetta enää maahan puutteellisten merkintöjen vuoksi.
Vogmaskin valmistaja olikin jo tehnyt muutokset muutenkin, meillä vaan oli vielä osin vanhoja pakkauksia, joten niiden kohdalla riitti uuden erän tilaaminen ja saimme taas ajankohtaiset ja lainmukaiset pakkaukset sekä CE-merkinnät Vogmask-tuotteisiin. Vanhat, väärinmerkityt tuotteet poistettiin heti myynnistä.

Tukesin tiedote koskien myynnistä poistunutta Vogmask Vegan Leather -mallia löytyy alla olevan linkin takaa.

Asiakaspalvelumme vastaa myös mielellään lisäkysymyksiin asiasta: asiakaspalvelu@ilmanhaltija.fi.

TUKES: http://marek.tukes.fi/Tuote.as...

Nykyiset Vogmask-pakkaukset näyttävät tältä ja niiden mukana tulee aina suomenkielinen käyttöohje.

Voit tilata Vogmask-hengityssuojaimia täältä.

Ostoskori

Ostoskorisi on tyhjä

Hyväksyn evästeiden käytön
Evästeiden käyttö

Eväste on palveluntarjoajan web-palvelimen käyttäjän tietokoneelle tallentama tiedosto, käytännössä eväste on pieni nimetön käyttäjäkohtainen tekstitiedosto, joka tallentuu käyttäjän verkkoselaimeen. Palvelin voi myöhemmin lukea evästeen ja näin kyseinen selain voidaan tunnistaa (esim. käyttäjän palatessa aiemmin vierailemalleen sivustolle). Evästettä voi myöhemmin käyttää vain sen tallentanut palvelin eikä evästeistä voida tunnistaa käyttäjää tai aiheudu vahinkoa käyttäjän laitteelle.

Evästeet jaetaan lähtökohtaisesti istuntokohtaisiin ja pysyviin evästeisiin, istuntokohtaiset evästeet vanhenevat käyttäjän lopettaessa web-palvelun, pysyvät evästeet säilyvät selaimessa tietyn aikaa tai kunnes käyttäjä poistaa ne. Evästeet helpottavat sivustojen käyttöä ja mahdollistavat tiettyjä toiminnallisuuksia, kuten istunnon muistamisen, sivustojen käyttäjäkohtaisen personoinnin ja helpon tunnistautumisen palveluun.

Eväste sisältää ainoastaan yksilöllisen, istuntokohtaisen tunnuksen jonka avulla voidaan tunnistaa sivustolla vieraileva verkkoselain.

Voit tyhjentää evästehistorian verkkoselaimen asetuksista. Tällöin tunniste joka on asetettu selaimeen ja siihen perustuva verkkokäyttäytymisprofiili poistuu. Toimenpide ei estä uusien evästeiden tallentumista selaimeen.

Kolmannen osapuolen evästeet

Monissa verkkoselaimissa on mahdollista estää kolmansilta osapuolilta tulevat evästeet. Tällöin selain sallii vain evästeet jotka tulevat suoraan käytettävästä verkkopalvelusta. Toimenpide tehdään selaimen asetuksista (estää kaikkien kolmansien osapuolten evästeet) tai Your Online Choices – sivuston avulla (mahdollisuus määrittää estot yrityskohtaisesti).