TOIMITUSTAVAT, -AJAT JA -MAKSUT
Toimitustavat, -ajat ja -maksut ovat voimassa Suomessa. Emme toistaiseksi toimita tuotteitamme ulkomaille*. Mikäli teillä on lisäkysymyksiä aiheesta, ottakaa ystävällisesti yhteyttä Ilmanhaltija.fi:n asiakaspalveluun asiakaspalvelu@ilmanhaltija.fi tai puh. 050 5598 727.
Ilmanhaltija.fi tarjoaa asiakkailleen seuraavat toimitustavat:
Tuotteiden toimitus tapahtuu Matkahuollon (paketit) tai postin (kirjeet/SmartPost) kautta. Toimitusaika on varastotuotteilla noin 2-3 arkipäivää ja tilaustuotteilla noin 7-28 arkipäivää.
Nouto lähimmästä Matkahuollosta tai lähikaupasta (Hinta 5,90 €)
Nouda pakettisi Matkahuoltojen toimipisteistä, joita on yli 2000, mm. K-Marketit ja R-kioskit palvelevat Matkahuollon asikkaita jopa iltamyöhään.
Tiheä myymäläverkosto ja myymälöiden pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun itselle parhaiten sopii. Sovellus etsii toimitusosoitetta lähinnä olevat lähikaupat joista voit valita mieluisimman noutopisteeksesi. Kun annatte sähköpostiosoitteenne tilaajatietoihin saatte Matkahuollon seurantanumeron toimitusvaiheessa sähköpostiinne, jolla voitte seurata tilauksenne etenemistä.
Kun paketti on noudettavissa määräasemalta, saatte ilmoituksen tekstiviestinä.
Lähellä-pakettivaihtoehto on mahdollista vain alle 30 kg paketeissa.
Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti (Hinta 9,90 €)
Matkahuolto toimittaa tilauksen suoraan kotiovellesi sovitusti. Jakelu sovitaan kanssasi puhelimitse. Kun annatte sähköpostiosoitteenne tilaajatietoihin saatte Matkahuollon seurantanumeron toimitusvaiheessa sähköpostiinne, jolla voitte seurata tilauksenne etenemistä.
Postiin tai postiluukkuun (Hinta alk. 4,90 €)
Postin kirje jaetaan vastaanottajalle, jos se voidaan jättää postiluukkuun tai laatikkoon. Muussa tapauksessa jakaja jättää saapumisilmoituksen ja lähetys on noudettavissa postista. Tämä toimitusvaihtoehto on toistaiseksi käytettävissä vain alle 0,5 kg painavien ostosten yhteydessä, esim. hengityssuojaimet.
SmartPost-pakettina (Hinta 5,90 €)
Tuote toimitetaan asiakkaan noudettavaksi Postin SmartPost postiautomaattiin. Voit valita tilauksesi yhteydessä halutun postiautomaatin verkkokauppamme sovelluksena avulla.
Monipaketti (Hinta 9,90 €)
Ilmanhaltijan tuotteet sijaitsevat kahdessa varastossa (Tampereella ja Vantaalla). Jos asiakas on valinnut ostokoriinsa tuotteita, jotka toimitetaan eri varastopaikoista, verkkokauppa ehdottaa toimitustavaksi monipakettia. Tällöin Vantaalta toimitettavat tuotteet toimitetaan Matkahuollon kautta ja Tampereelta toimitettavat Postin välityksellä. Verkkokauppias valitsee toimituksen joko lähimpään toimipisteeseen tai isojen pakettien kohdalla kotiinkuljetuksen. Postin kautta toimitukset toimitetaan mahdollisuuksien mukaan kirjeenä kotiin tai pakettina noudettavaksi SmartPost pisteistä tai postin toimipaikoista.
Toimitusaika
Tuotteidemme toimitusaika on 2 – 28 työpäivää. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.
Toimitusajat ovat ainoastaan arvioita. Viikonlopun, arkipyhien ja ilmoitettujen loma-aikojen aikana tehdyt tilaukset käsitellään seuraavana mahdollisena arkipäivänä, kun verkkokauppamme käsittelee tilaukset.
Toimitusmaksu
Näette ostoskorissa valitsemanne toimitustavan mukaisen pakkaus- ja toimituskulun. Palautus on maksutonta.
MAKSUTAVAT
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Paytrailille on myönnetty turvallisen maksamisen Safe Pay -sertifikaatti. Voit lukea lisää heistä täältä.
Ilmanhaltija.fi tarjoaa asiakkailleen seuraavat maksutavat Paytrailin kautta:
Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken, POP Pankki, OmaSP ja S-pankki.
Mobiilimaksutavat:
Mobile Pay - Käyttöehdot löytyvät osoitteesta https://mobilepay.fi/asiakastu...
Luottokortit: Visa, Visa Electron, MasterCard ja Mastercard Electronic.
Klarna Payments
Maksa myöhemmin, Osta osissa ja luottosopimusten ajantasaiset ehdot löydät osoitteesta: https://www.klarna.com/fi/ehdot/
OP Laskun ajantasaisen tuoteselosteen löydät osoitteesta:
https://www.op.fi/henkiloasiak...
OP Laskun tuoteseloste kuluttajalle (.pdf)
OP Tililuoton ajantasaisen tuoteselosteen löydät osoitteesta:
https://www.op.fi/henkiloasiak...
OP Tililuoton tuoteseloste (.pdf)
Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa
Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.
Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia
Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.
Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.
Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.
Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Norion Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.
Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.
Luottokustannukset ja luottoesimerkki: ilmanhaltija.fi verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty ilmanhaltija.fi verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.
Luottoehdot
Laskun ja luoton myöntäjä on Norion Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja: https://www.norionbank.fi/tietoja-yrityksesta/norion-bank-group-fi/tuotemerkit
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:
Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf
Lisää tietoa kaikista Paytrailin tarjoamista maksuvaihtoehdoista löydät täältä: https://www.paytrail.com/maksu...
1. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus.
2. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle viipymättä.
3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä Ilmanhaltija.fi -verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse asiakaspalvelu@ilmanhaltija.fi tai puhelimitse 050 5598 727 (ti-to 9-15)
4. Ilmanhaltija.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Ilmanhaltija.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Ilmanhaltija.fi -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa nimi, sähköpostiosoite, toimitusosoite ja puhelinnumero. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmannelle osapuolelle.
Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteidemme hintoihin sisältyy arvonlisäveroa 24 %. Veroerittely näkyy tilausvahvistuksessa. Hinnaston hinnat eivät sisällä kuljetusta, ellei tuotteen tiedoissa toisin mainita. Toimituskulujen hinnat määräytyvät valitun toimitustavan mukaan. Hinnat koskevat vain Ilmanhaltija.fi:n kotisivujen kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia. Kaikki tuote- ja hintatiedot ovat sitoumuksetta ja Ilmanhaltija.fi varaa oikeuden hinnoittelu- ja tuotetietovirheisiin sekä mahdollisten toimitusvaikeuksien sattuessa kaupan peruuttamiseen myyjän vastuun rajoittuessa enintään kaupan peruuntumiseen ja purkamiseen.
Toimitustavat, -ajat ja -maksut ovat voimassa Suomessa.
Ilmanhaltija.fi tarjoaa asiakkailleen seuraavat toimitustavat:
Tuotteiden toimitus tapahtuu Matkahuollon (paketit) tai postin (kirjeet, SmartPost) kautta. Toimitusaika on yleisesti noin 2-6 arkipäivää.
Nouto lähimmästä Matkahuollosta tai lähikaupasta (Hinta 5,90 €)
Nouda pakettisi Matkahuollon toimipisteiden lisäksi sadoista Matkahuollon asiamiespisteistä. Matkahuollon pakettipisteistä voi noutaa alle 30 kg toimituksia. Pakettipisteinä toimivat muun muassa useat K-Marketit, R-kioskit sekä monet muut yritykset.
Tiheä myymäläverkosto ja myymälöiden pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun itselle parhaiten sopii. Sovellus etsii toimitusosoitetta lähinnä olevat lähikaupat, joista voit valita mieluisimman noutopisteeksesi.
Kun paketti on noudettavissa määräasemalta, saatte ilmoituksen tekstiviestinä.
Lähellä-pakettivaihtoehto on mahdollista vain alle 30 kg paketeissa.
Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti (Hinta 9,90 €)
Matkahuolto toimittaa tilauksen suoraan kotiovellesi sovitusti. Jakelu sovitaan kanssasi puhelimitse.
Postiin tai postiluukkuun (Hinta alk. 4,90 €)
Postin kirje jaetaan vastaanottajalle, jos se voidaan jättää postiluukkuun tai laatikkoon. Muussa tapauksessa jakaja jättää saapumisilmoituksen ja lähetys on noudettavissa postista. Tämä toimitusvaihtoehto on toistaiseksi käytettävissä vain alle 0,5 kg painavien ostosten yhteydessä, kuten esim. hengityssuojain-tuotteet.
Kun annatte sähköpostiosoitteenne tilaajatietoihin saatte Matkahuollon seurantanumeron toimitusvaiheessa sähköpostiinne, jolla voitte seurata tilauksenne etenemistä.
SmartPost-pakettina (Hinta 5,90 €)
Tuote toimitetaan asiakkaan noudettavaksi Postin SmartPost postiautomaattiin. Voit valita tilauksesi yhteydessä halutun postiautomaatin verkkokauppamme sovelluksena avulla.
Toimitusaika
Tuotteidemme toimitusaika on noin 2 – 6 työpäivää. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.
Toimitusmaksu
Näette ostoskorissa valitsemanne toimitustavan mukaisen pakkaus- ja toimituskulun.
Sandbox Oy/ ilmanhaltija.fi toimii yhdessä maksutapojen tarjoajan Paytrail Oyj:n kanssa. Paytrail on suomalainen maksulaitos, joka on osa Nets-perhettä. Nets on Pohjoismaiden johtava maksuratkaisujen, tietopalvelujen ja digitaalisten turvaratkaisujen tarjoaja.
Paytrailille on myönnetty turvallisen maksamisen Safe Pay -sertifikaatti. Voit lukea lisää heistä täältä.
Ilmanhaltija.fi tarjoaa asiakkailleen seuraavat maksutavat Paytrailin kautta:
Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken, POP Pankki, OmaSP ja S-pankki.
Luottokortit: Visa ja MasterCard
Lasku- ja osamaksuvaihtoehdot:
Mobiilimaksuvaihtoehdot: Mobile Pay
Yrityslaskut: Alisa Yrityslasku on poistunut Paytrailin valikoimasta ja parhaillaan kartoitetaan uusia B2B-maksamisen tapoja. Kun sellainen tulee taas Paytrailin valikoimaan, on se heti käytössä myös verkkokaupassamme (Tilanne syyskuussa 2024).
Tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton.
Hygieniatuotteet: hengityssuojaimet
Käyttöönottamattomilla hygieniatuotteilla on sama 14 päivän palautusoikeus. Tuote on palautuskelpoinen vain avaamattomassa pakkauksessaan ja uutta vastaavana.
Palautuksesta tulee ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu(at)ilmanhaltija.fi tai puhelimitse numeroon 050 5598 727 (ti – to 11.00 – 15.00).
Pyydämme palauttamaan tuotteet asiakaspalautuksena osoitteeseen:
Ilmanhaltija.fi/ Sandbox Oy, Yliopistonkatu 58 B, 4. krs, 33100 Tampere
Erikoistuotteet: Ilmanpuhdistimet ja ilmastointilaitteet
Ilmanpuhdistimet ja ilmastointilaitteet ovat erikoistuotteita, joilla on poikkeavat palautusehdot. Näiden tuotteiden kohdalla on tärkeää, ettei tuotetta oteta käyttöön lainkaan, jos asiakas haluaa säilyttää oikeuden palauttaa tuotteen ja saada tuotteesta maksettu hinta täysimääräisenä takaisin. Ilmanpuhdistimet ja ilmastointilaitteet kärsivät aina käyttöönotosta, jolloin niiden arvo laskee, eikä niitä voida myydä enää uutena eteenpäin täydestä arvostaan.
Ilmanhaltijalla on lainmukainen oikeus pidättää käyttöönotetuista tuotteista niiden arvonalenema palautuksen yhteydessä. Arvonalenema on 10 -30 % tuotteen myyntihinnasta, riippuen tuotteesta. Ilmanpuhdistimissa arvonalenemaksi katsotaan uusien suodattimien hinta (kuitenkin maksimissaan 30 % tuotteen myyntihinnasta), sillä tuote pitää huoltaa ja suodattimet vaihtaa ennen tuotteen uudelleen myymistä. Ilmastointilaitteiden kohdalla arvio tehdään aina käytöstä jääneiden jälkien mukaan tapauskohtaisesti, jolloin arvonalenema on 10 - 30 % tuotteen arvosta.
Palautusoikeus yleisesti
Ilmanhaltija.fi -verkkokauppa noudattaa Kuluttajansuojalakia ja Kuluttajaviraston verkkokauppaohjetta. Käyttämätön tuote voidaan palauttaa 14 päivän kuluessa tavaran vastaanotosta, jolloin kauppasumma palautetaan täysimääräisenä. Maksettu summa hyvitetään tilillenne 30 päivän kuluessa, mikäli tilinumero ilmoitettu asiakaspalveluun sekä laskukopio tai lähete on liitettynä lähetykseen. Mikäli laskukopiota ei ole asiakaspalautuksen mukana, veloitamme ylimääräisestä työstä 15,00 €. Palautusoikeus ei koske yrityksiä eikä noudettuja tuotteita.
Sama palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.
Pyydämme ilmoituksessanne kuitenkin ystävällisesti ilmoittamaan:
Seuraavassa suora lainaus Kuluttajaviraston verkkokauppaohjeesta: ”Peruuttamisaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.”
Mikä on palautusmahdollisuuden säilyttävä kokeilu?
Tuotetta ei ole käytetty eikä tuotteessa ole käytön jälkiä (= myyjä voi myydä sen uudestaan). Mikäli palautuksessa ei kuitenkaan ole kaikkea sinne kuuluvaa tai tuote, pakkaus tai jokin niiden osista on huonossa kunnossa asiakkaan aiheuttamasta syystä niin palautusoikeutta ei ole. Asiakkaan kuitenkin palauttaessa tuotteen myyjälle kaikesta huolimatta ja halutessaan sen lopuksi takaisin, kaikki lähetyskustannukset tulevat asiakkaan maksettaviksi.
Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen:
asiakaspalvelu@ilmanhaltija.fi tai soittamaan 050 5598 727.
Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen asiakaspalvelu(a)ilmanhaltija.fi tai soittamalla 050 5598 727. Yleensä ilmoitamme asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista. Myös Ilmanhaltija.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa rahat asiakkaan tilille.
Yhteystiedot:
Ilmanhaltija.fi
Sandbox Oy
Yliopistonkatu 58 B, 4. krs
33100 Tampere
P. 050 5598 727 (ti-to 9.00 – 15.00)
Sähköposti: asiakaspalvelu@ilmanhaltija.fi